Tivedsvandring

I söndags var det dags för vår  traditionella tivedsvandring. Ett antal medlemmar samlades på torget för samåkning till entren till Tivedens nationalpark. Vi bestämde oss för att gå en kortare vandring i lätt terräng.
Först gick vi längs vägen och upp till Metesjön. Det märktes att hösten kommit, inte många blommor fanns kvar
att se. Längs vägen växte mycket örnbräken.
När vi närmade oss Metesjön fick vi se en mycket liten groda på vägen. Det var roligt för lilla Lilo, som kunde ta fram sin lupp och titta närmare på den. Därefter gick vi ett kort stycke på  leden upp till en liten göl, Bottnalösen.
Sedan var det dags för förmiddagsfika, som vi intog vid grillplatsen. Alla var sedan nöjda och vi återvände till bilarna för hemfärd.
På bilderna ser vi det glada gänget som njutit av Tiveden 🙂

Foto: Hans Johansson